Suomen matematiikanfilosofian verkoston järjestäytymiskokous 22.3

matematiikanfilosofia
Suma

Syksyllä Tampereella pidetyssä Matematiikanfilosofiaa Suomessa 2021 -konferenssissa päätettiin perustaa Suomen matematiikanfilosofian verkosto, lyhyesti Suma. Kiitokset kaikille syksyn konferenssiin osallistuneille, ja toivottavasti näemme jatkossakin verkoston toiminnassa!

Suma-verkoston tavoitteena on järjestää ja tukea matematiikan- ja logiikanfilosofiaan liittyvää toimintaa sekä edistää yhteistyömahdollisuuksia Suomessa matematiikanfilosofian parissa työskentelevien, niin tutkijoiden kuin opiskelijoidenkin, välillä.

Järjestäytymiskokous: Suma-verkoston ensimmäinen kokous pidetään tiistaina 22.3.2022. Kokouksen tavoitteena on sopia verkoston vastuuhenkilöistä ja puhua tulevasta toiminnasta. Kokous pidetään osallistujien mukaan joko englanniksi tai suomeksi.

Varsinainen kokous alkaa 17.00. Ennen kokousta 16.15 väitöskirjatutkija Jenni Rytilä (Tampereen yliopisto) pitää esitelmän aiheesta Socially constructed mathematical reality and the problem of objectivity. Voit aikataulusi ja kiinnostuksesi mukaan osallistua sekä kokoukseen että esitelmään, tai vain toiseen.

Kokous pidetään hybridinä Zoomissa ja Tampereen filosofian seminaarihuoneessa Pinni B4141.

Kokouksen Zoom-linkki:

Meeting ID: 650 6989 5986

Passcode: 730691

Viestintä: Jatkossa Suma-verkoston viestintä tapahtuu sähköpostilistan suma@lists.tuni.fi kautta. Listalle pääsee liittymään linkistä  https://lists.tuni.fi/mailman/listinfo/suma.

Verkostolla on nettisivut https://sites.google.com/view/suma-verkosto, jonne päivitetään tietoja kevään 2022 aikana.

Kaikki kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan verkoston toimintaan! Tätä viestiä voi myös vapaasti levittää eteenpäin.

Ystävällisin terveisin,

Aleksi Honkasalo, Jenni Rytilä, Raine Rönnholm ja Henrik Villanen